Hon är en fantastisk människa, eller hur? Hon är det. Hon hoppas att hon är det, försöker med otrygg desperation i hjärtat att vara det. Hon är positiv, glad, i alla fall nästan alltid och hon vill vara det. Alla problem krymper då även om de aldrig försvinner, krymper; livet känns lättare. ”Se det positivt” är ledorden i henne liv, hennes tillvaro, jag. Men det är inte alltid enkelt att vara uppmuntrande, speciellt inte när man, hon, bara vill krypa ned i ett litet hål och sova ett litet, långt, tag. Självklart gör hon, jag, inte det, jag vill hålla mig vaken, flytamde. Tappar jag fotfästet en endaste sekund faller jag, fastnar jag, alldeles för långt ned. Hon ser till att inte göra det. Så hon ger komplimanger. Skrattar. Stöttar. Ler. Gör saker andra inte gör för hon tycker att någon måste göra det och ingen annan gör det så då måste hon. Samtidigt så skrattar hon, är positiv och någonstans tror hon genuint, djupt inuti det hon ser som sitt jag, tror hon att det ska bli bättre. Hon vill så gärna och väldigt mycket att det ska bli det och hon vet att en dag kommer det vara så. Inte idag. Någon dag. Men hon vill ha något litet tillbaka. Komplimang. Två. En uppmuntran. En handtryckning eller ett leende. Det är inte lätt att alltid vara andras klippa, alltid vara glad.
Hon vill också höra att hon är underbar.

sextonde december tvåtusentio

3 kommentarer:

  1. Anonym says:

    Jag gillar ögonblick.
    Dagar går inte att fånga.

  1. Y says:

    Det är mycket lätt att ge dig ögonblick! Du skriver så sorgesamt vackert. "Det är inte lätt att alltid vara andras klippa..."

    Hoppas det är ok att du nu finns i min blogglista? Hojta till om du inte vill. :)

Skicka en kommentar

Ge mig ett ögonblick av din tid.

"Do not dwell in the past, do not dream of the future; concentrate the mind on the present moment."

Buddha



Ett ögonblick.

It dawned on her and her entire world changed. Just like that. During one moment. That's all it takes. And moments - they're all we've got.

Here is a collection of moments. They are moments in which decisions are made, life-changing things happens, moments in which people finally stand up for what they believe in; fragments of lives bound in a single moment during which people shrink back in fear and terror. In some moments nothing at all happens.

Here they are. Moments of the World.

Citat.

All men dream; but not equally. Those who dream by night in the dusty recess of their minds wake in the day to find that it was vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act out their dreams with open eyes, to make it possible.
T.E. Lawrence

I am Me.

18 years of age and expected to have a whole life planned, expected to know and to want. I don’t want much else than being happy, but people don’t like when you answer questions like that. It makes me a bit sad but there’s no need to worry: slowly, I’m changing the world.